Kadın Velilere Yaratıcı Drama

Kadın Velilere Yaratıcı Drama

 

Proje sahibi ve uygulayıcı eğitmen: Fatma Cengiz

Proje destekçisi: Cihangir Halk Eğitim Merkezi

       Verilen Eğitimler: Yaratıcı drama, diksiyon, sahne eğitimi, iletişim ve düşünce becerileri geliştirme

 

        Bu proje kapsamında velilerimize eğitimler verildi ve tiyatro gösterileri sergilendi.

26.03.2021 209

26-03-202126-03-202126-03-202126-03-202126-03-202126-03-202126-03-2021

 

 

 

PROJE SONUCUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ

Projemiz sonucunda büyük ölçüde hedeflenen katılım ve başarıya ulaşıldığı görülmüştür.

 

Projenin veliler üzerinde etkisi;

·         Kadınların kendilerini ifade gücünün artması

·         Katılımcı kadınların özgüvenlerinin artması

·         Çözüm odaklı olmaları durumunun gelişmesi

·         Okul veli işbirliğinin artması

·         Okul bazlı çalışma ve törenlerde velilerin sorumluluk alması

·         Okul ile bağlarının güçlenmesi ve sahiplenmeleri

·         Okuma yazma becerilerinin gelişmesi

·         Oyun temelli çalışmalarla çocuklarıyla aralarındaki bağın güçlenmesi

·         Sosyal hayatta kimliklerine sahip çıkmalarının gelişmesi

·         Farklı yaşantılar ile ortak ve birlikte çalışma yapabilme becerilerinin gelişmesi

   Okuldaki diğer kadın velilere örnek teşkil eder olmaları

·         Suriyeli veliler ile diğer velilerin ortak paydada buluşup birbirlerini anlamalarının gelişmesi

·         Yaşadıkları olumsuz çevre koşullarını olumlu yönde geliştirmeleri

 

PROJE SONUNDA PROJEYE KATILAN VELİ ve OKUL YÖNETİMİ İLE YAPILAN ANKETLERİN SONUCU

 Daha olumlu düşünebiliyorum.

·         Kendimi daha iyi ifade edebiliyorum.

·         Tiyatro oyunları ile kendimi daha verimli bir kişi olarak hissediyorum.

·         Yaptığım iletişim hatalarının farkına vardım.

·         Çözüm odaklı olmaya başladım.

·         Kendimi işe yarar bir birey olarak hissediyorum.

·         Kendimin kıymetini ve önemini fark ettim.

·         Okuma hızım arttı.

·         Arkadaşlarla aynı sahneyi paylaşma ile daha sosyal olduğumu fark ettim

·         Sosyal çevre edindim

·         Birlik ve beraberlik içinde daha mutlu hissettim.

·         Daha önce tatmadığım bir deneyim yaşadığım için çok mutlu oldum.

·         Aile bağlarımı kuvvetlendirdim.

·         İsteklerimin önemini fark ettim.

·         Önyargılarımın farkına vardım.

·         Kabul edilme duygusu başarımı ve mutluluğumu arttırdı.

·         Okulun bir parçası olduğumu hissettim.

·         İstek ve arzularımız doğrultusunda okulda çalışmalar yapabileceğimi fark ettim

·         Çocuklarımla aramdaki bağım daha olumlu yönde ilerledi.

·         Çocuğum beni de okulda çalışırken ya da eğitimlerde gördüğü için okula gelme isteği arttı.

·         Bedensel farklılıkların önemli olmadığını anladım.

·         Öğretmenlerle iletişimim gelişti.

·         Diğer kadınlara örnek olduğumuzu hissettim.

·         Başka okullarda ve önemli kişilerin karşısında da oyunumuzu sergilediğimizde kendime ve okulumuza olan inancım güçlendi.

·         Okulumuz artık benim için daha önemli ve kıymetli oldu.

·         Bundan sonra okulumuzda yapılacak çalışmalarda daha çok gönüllü olacağım.